Soutěž o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek
„Česká Chuťovka 2023“ a „Dětská Chuťovka 2023“

Aktuality

Česká Chuťovka a Dětská Chuťovka 2023

PRAHA: Slavnostní vyhlášení a předání cen ČESKÁ CHUŤOVKA


TISKOVÁ ZPRÁVA
ke slavnostnímu vyhlášení výsledků a předání cen „ČESKÁ CHUŤOVKA 2023“
pořádanému ve čtvrtek 2. listopadu 2023 v Národním zemědělském muzeu

ZNÁME NEJCHUTNĚJŠÍ ČESKÉ POTRAVINY ROKU 2023!

Již 15. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2023 a Dětská chuťovka 2023 proběhl pod záštitou ministra zemědělství Marka Výborného, Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova, prezidenta Agrární komory Jana Doležala a prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy. Uspělo celkem 39 českých firem, jejichž představitelé převzali na slavnostním vyhlášení výsledků ve čtvrtek 2. listopadu v Národním zemědělském muzeu v Praze ocenění za nejchutnější potraviny vyrobené v České republice. Značkou ČESKÁ CHUŤOVKA 2023 se tak může nově pyšnit 140 výrobků a značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2023 pak dalších 17. Titulem Rytíř české chuti byl poctěn Petr Kosiner, jenž se jako šéfkuchař a tvůrce originálních receptur zasloužil o to, že společnost Knedlíky Láznička „povýšila knedlíky na umění“ a její zákazníky oblíbené a vyhledávané výrobky tak získaly již desítky ocenění Česká a Dětská chuťovka. Přítomní novináři pak ze všech letošních vítězných výrobků vybrali na místě dle nich tři úplně nejchutnější: Paštiku s brusinkami bez „Éček“ z rodinného řeznictví Hudera a syn, RIB EYE STEAK s Chipotle Jalapeňos MEXIKO od firmy MASO UZENINY POLIČKA A Brynzáky Láznička od Knedlíků Láznička.

Česká chuťovka si jako nezávislá iniciativa potravinářských odborníků vybudovala za 15 let své existence jedinečné postavení mezi uznávanými značkami kvality potravin vyrobených v České republice a mnozí výrobci se proto do soutěže opakovaně a rádi vrací. Vysoutěžená loga České chuťovky a Dětské chuťovky totiž zákazníkům srozumitelně sdělují, že dané potraviny jsou nejen vysoce kvalitní, ale především vynikají skvělou chutí, což je pro většinu spotřebitelů to nejdůležitější. Získaná ocenění Česká chuťovka a Dětská chuťovka tak pro úspěšné výrobce představují i velký marketingový potenciál v jejich komunikaci s potenciálními zákazníky. Výsledky letošní soutěže opět potvrdily, že ocenění čeští potravináři si zaslouží respekt a úctu, když v dnešní turbulentní době a ve značně nejistých ekonomických podmínkách dokáží nejen udržet vysokou kvalitu své produkce, ale přichází i s řadou zlepšení a inovací. Právem by si tak zasloužili i promyšlenější systémovou podporu ze strany vlády a příslušných institucí ve vytváření férových tržních podmínek, neboť potravinová bezpečnost by měla nepochybně patřit mezi současné nejvyšší priority.

Otevřít tiskovou zprávu ke slavnostnímu vyhlášení výsledků a předání cen


Tisková zpráva
k blížící se uzávěrce přihlášek do 15. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2023″
a 13. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2023“

ČESKÁ CHUŤOVKA UŽ 15 LET ZVIDITELŇUJE NEJCHUTNĚJŠÍ POTRAVINY

V ještě nedávných dobách hojnosti se dostatek a nízká cena potravin zdály být nezměnitelnou samozřejmostí. Pak přišlo pár krizových let způsobených covidem, ruskou agresí na Ukrajině, bláznivým růstem cen energií a nevídanou inflací, které nás vyvedly z příjemného snu o věčných létech tučných, abychom si uvědomili, jak vratké mohou být zdánlivé jistoty v dnešním silně globalizovaném světě.

Ovšem jako všechno zlé je k něčemu dobré, i nastalá situace nás přiměla zamyslet se mj. i nad soběstačností a spravedlivými cenami potravin. Zatímco ještě loni řadě firem hrozily vážné existenční problémy, což pocítila i naše soutěž nižším počtem účastníků, letos se překvapivě dovídáme, že zisk mnohých zemědělských a potravinářských firem se i kvůli znatelně vyšším cenám potravin dostal do nečekaně dobrých čísel.

Vyvstává ale otázka, zda tolik kritizované a politicky výbušné zdražování potravin není často spíš narovnáním cen, kdy ty dřívější například v pekárenství i jinde dlouhodobě neumožnovaly ani prostou reprodukci, natož nezbytnou modernizaci výroby. A ne všem se přitom daří stejně – zjednodušování a paušalizace rozhodně tedy nejsou na místě, vést by se měla spíš nepředpojatá a poctivá diskuze všech zainteresovaných stran na základě faktů, a ne pocitů či domněnek.

Otevřít tiskovou zprávu k blížící se uzávěrce přihlášek do 15. ročníku soutěže

 

Foto: Michal Vokřál
Fotografie jsou k volnému užití s uvedením jména autora: „Foto: Michal Vokřál“.

 

Foto: Pavel Gwužď – Agentura NextFoto


V červnovém čísle časopisu České marketingové společnosti vyšel obsáhlý článek k 15. výročí České chuťovky. Zároveň byl zveřejněn podcast, který přibližuje historii i současnost této soutěže – k poslechu na serveru open.spotify.com.

Uložit obě stránky v plné velikosti


Tisková zpráva
k vyhlášení 15. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2023″
a 13. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2023“

ZDRAVÉ JSOU VŠECHNY POTRAVINY, NA TĚCH NEJLEPŠÍCH SI VŠAK I POCHUTNÁTE!

Mediální zkratkovitost někdy způsobí, že si lidé ani neuvědomují absurditu různých tvrzení. Mezi taková patří časté dělení potravin na zdravé a nezdravé. Přitom zdravé musí být všechny potraviny uváděné na náš trh, jinak by nevyhověly přísným legislativním a hygienickým požadavkům, na které dohlížejí nejrůznější státní dozorové orgány. Nezdravé a zdravé proto nejsou samotné potraviny, ale jen jejich konzumovaná množství, případně samotní lidé.

Pro každého člověka je tak důležité, aby měl co nejpestřejší vyvážený jídelníček, pochopitelně odpovídající svým složením jeho potřebám, včetně těch zdravotních. Člověk s nadváhou by měl pochopitelně konzumovat méně tučná jídla, i když si na nich i méně pochutná, protože tuk je nositelem chuti. Chuť je zkrátka tím, co u potraviny každý nejvíc subjektivně ocení – chutné jídlo zlepší náladu, přičemž psychická pohoda je stejně tak důležitá jako fyzická kondice, ne-li dokonce důležitější.

Značka ČESKÁ CHUŤOVKA proto všem spotřebitelům srozumitelně sděluje, že potravina, která jí byla oceněna, byla nejen vyrobena v Česku českým výrobcem, ale hlavně má vynikající chuť, za kterou ručí hodnotitelská komise složená z respektovaných odborníků, kteří ji podrobili pečlivému senzorickému zkoumání.
A podobné je to i se značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA, kterou udělila dané potravině porota složená výhradně z dětí, protože dětské chutě nejsou stejné jako chutě dospělých.

Otevřít tiskovou zprávu k vyhlášení 15. ročníku soutěže