Tisková zpráva
k blížící se uzávěrce přihlášek do 15. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2023″
a 13. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2023“
ČESKÁ CHUŤOVKA UŽ 15 LET ZVIDITELŇUJE NEJCHUTNĚJŠÍ POTRAVINY
V ještě nedávných dobách hojnosti se dostatek a nízká cena potravin zdály být nezměnitelnou samozřejmostí. Pak přišlo pár krizových let způsobených covidem, ruskou agresí na Ukrajině, bláznivým růstem cen energií a nevídanou inflací, které nás vyvedly z příjemného snu o věčných létech tučných, abychom si uvědomili, jak vratké mohou být zdánlivé jistoty v dnešním silně globalizovaném světě.
Ovšem jako všechno zlé je k něčemu dobré, i nastalá situace nás přiměla zamyslet se mj. i nad soběstačností a spravedlivými cenami potravin. Zatímco ještě loni řadě firem hrozily vážné existenční problémy, což pocítila i naše soutěž nižším počtem účastníků, letos se překvapivě dovídáme, že zisk mnohých zemědělských a potravinářských firem se i kvůli znatelně vyšším cenám potravin dostal do nečekaně dobrých čísel.
Vyvstává ale otázka, zda tolik kritizované a politicky výbušné zdražování potravin není často spíš narovnáním cen, kdy ty dřívější například v pekárenství i jinde dlouhodobě neumožnovaly ani prostou reprodukci, natož nezbytnou modernizaci výroby. A ne všem se přitom daří stejně – zjednodušování a paušalizace rozhodně tedy nejsou na místě, vést by se měla spíš nepředpojatá a poctivá diskuze všech zainteresovaných stran na základě faktů, a ne pocitů či domněnek.
Otevřít tiskovou zprávu k blížící se uzávěrce přihlášek do 15. ročníku soutěže
Foto: Michal Vokřál
Fotografie jsou k volnému užití s uvedením jména autora: „Foto: Michal Vokřál“.
Foto: Pavel Gwužď – Agentura NextFoto
V červnovém čísle časopisu České marketingové společnosti vyšel obsáhlý článek k 15. výročí České chuťovky. Zároveň byl zveřejněn podcast, který přibližuje historii i současnost této soutěže – k poslechu na serveru open.spotify.com.
Uložit obě stránky v plné velikosti
Tisková zpráva
k vyhlášení 15. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2023″
a 13. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2023“
ZDRAVÉ JSOU VŠECHNY POTRAVINY, NA TĚCH NEJLEPŠÍCH SI VŠAK I POCHUTNÁTE!
Mediální zkratkovitost někdy způsobí, že si lidé ani neuvědomují absurditu různých tvrzení. Mezi taková patří časté dělení potravin na zdravé a nezdravé. Přitom zdravé musí být všechny potraviny uváděné na náš trh, jinak by nevyhověly přísným legislativním a hygienickým požadavkům, na které dohlížejí nejrůznější státní dozorové orgány. Nezdravé a zdravé proto nejsou samotné potraviny, ale jen jejich konzumovaná množství, případně samotní lidé.
Pro každého člověka je tak důležité, aby měl co nejpestřejší vyvážený jídelníček, pochopitelně odpovídající svým složením jeho potřebám, včetně těch zdravotních. Člověk s nadváhou by měl pochopitelně konzumovat méně tučná jídla, i když si na nich i méně pochutná, protože tuk je nositelem chuti. Chuť je zkrátka tím, co u potraviny každý nejvíc subjektivně ocení – chutné jídlo zlepší náladu, přičemž psychická pohoda je stejně tak důležitá jako fyzická kondice, ne-li dokonce důležitější.
Značka ČESKÁ CHUŤOVKA proto všem spotřebitelům srozumitelně sděluje, že potravina, která jí byla oceněna, byla nejen vyrobena v Česku českým výrobcem, ale hlavně má vynikající chuť, za kterou ručí hodnotitelská komise složená z respektovaných odborníků, kteří ji podrobili pečlivému senzorickému zkoumání.
A podobné je to i se značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA, kterou udělila dané potravině porota složená výhradně z dětí, protože dětské chutě nejsou stejné jako chutě dospělých.
Otevřít tiskovou zprávu k vyhlášení 15. ročníku soutěže