Soutěž o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek
„Česká Chuťovka 2023“ a „Dětská Chuťovka 2023“

TISKOVÁ ZPRÁVA ke slavnostnímu vyhlášení výsledků a předání cen

  • od

TISKOVÁ ZPRÁVA
ke slavnostnímu vyhlášení výsledků a předání cen „ČESKÁ CHUŤOVKA 2023“
pořádanému ve čtvrtek 2. listopadu 2023 v Národním zemědělském muzeu

ZNÁME NEJCHUTNĚJŠÍ ČESKÉ POTRAVINY ROKU 2023!

Již 15. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2023 a Dětská chuťovka 2023 proběhl pod záštitou ministra zemědělství Marka Výborného, Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova, prezidenta Agrární komory Jana Doležala a prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy. Uspělo celkem 39 českých firem, jejichž představitelé převzali na slavnostním vyhlášení výsledků ve čtvrtek 2. listopadu v Národním zemědělském muzeu v Praze ocenění za nejchutnější potraviny vyrobené v České republice. Značkou ČESKÁ CHUŤOVKA 2023 se tak může nově pyšnit 140 výrobků a značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2023 pak dalších 17. Titulem Rytíř české chuti byl poctěn Petr Kosiner, jenž se jako šéfkuchař a tvůrce originálních receptur zasloužil o to, že společnost Knedlíky Láznička „povýšila knedlíky na umění“ a její zákazníky oblíbené a vyhledávané výrobky tak získaly již desítky ocenění Česká a Dětská chuťovka. Přítomní novináři pak ze všech letošních vítězných výrobků vybrali na místě dle nich tři úplně nejchutnější: Paštiku s brusinkami bez „Éček“ z rodinného řeznictví Hudera a syn, RIB EYE STEAK s Chipotle Jalapeňos MEXIKO od firmy MASO UZENINY POLIČKA A Brynzáky Láznička od Knedlíků Láznička.

Česká chuťovka si jako nezávislá iniciativa potravinářských odborníků vybudovala za 15 let své existence jedinečné postavení mezi uznávanými značkami kvality potravin vyrobených v České republice a mnozí výrobci se proto do soutěže opakovaně a rádi vrací. Vysoutěžená loga České chuťovky a Dětské chuťovky totiž zákazníkům srozumitelně sdělují, že dané potraviny jsou nejen vysoce kvalitní, ale především vynikají skvělou chutí, což je pro většinu spotřebitelů to nejdůležitější. Získaná ocenění Česká chuťovka a Dětská chuťovka tak pro úspěšné výrobce představují i velký marketingový potenciál v jejich komunikaci s potenciálními zákazníky. Výsledky letošní soutěže opět potvrdily, že ocenění čeští potravináři si zaslouží respekt a úctu, když v dnešní turbulentní době a ve značně nejistých ekonomických podmínkách dokáží nejen udržet vysokou kvalitu své produkce, ale přichází i s řadou zlepšení a inovací. Právem by si tak zasloužili i promyšlenější systémovou podporu ze strany vlády a příslušných institucí ve vytváření férových tržních podmínek, neboť potravinová bezpečnost by měla nepochybně patřit mezi současné nejvyšší priority.

Otevřít tiskovou zprávu ke slavnostnímu vyhlášení výsledků a předání cen