Soutěž o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek
„Česká Chuťovka 2024“ a „Dětská Chuťovka 2024“

Aktuality (archiv 2018)

TISKOVÁ ZPRÁVA
k slavnostnímu vyhlášení a předání cen „ČESKÁ CHUŤOVKA 2018“
pořádanému Stálou komisí Senátu pro rozvoj venkova
ve čtvrtek 11. října 2018 v Hlavním sále Senátu Parlamentu ČR

ČEŠTÍ POTRAVINÁŘI MAJÍ MLSNÝM JAZÝČKŮM CO NABÍDNOUT

Jubilejní 10. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2018 a Dětská chuťovka 2018 konaný pod záštitou předsedy Senátu Milana Štěcha a ministra zemědělství Miroslava Tomana, zná své vítěze. Zástupci celkem 72 českých firem převzali na slavnostním vyhlášení výsledků 10. ročníku soutěže ve čtvrtek 11. října v Senátu ocenění za nejchutnější potraviny vyrobené v České republice. Značkou Česká chuťovka 2018 se tak může nově pyšnit 173 výrobků (o 26 víc než loni) a značkou Dětská chuťovka 2018
pak dalších 29 (o 1 víc než loni).

Otevřít tiskovou zprávu k slavnostnímu vyhlášení a předání cen


Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s. tradiční partner
soutěže Česká chuťovka a dobrý patron firem

Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s. je již tradičním partnerem soutěže Česká chuťovka. V této soutěži jsou oceňováni čeští výrobci kvalitních a chutných potravin. Díky značkám Česká chuťovka a Dětská chuťovka, které si z klání odnesou ty nejlepší produkty, firmy mohou propagovat svůj poctivý um a zákazníkům předat sdělení, že právě do svého nákupního košíku vhazují dobroty, které svou chutí zaujaly odborníky i dětskou porotu, z nichž jsou dva nezávislé hodnotící orgány soutěže složeny.

Otevřít 2. tiskovou zprávu HVP k vyhlášení 10. ročníku.


2. tisková zpráva
k vyhlášení jubilejního 10. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2018″
a 8. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2018“

ČESKÁ CHUŤOVKA JE UŽ 10 LET MAJÁKEM KVALITY A VÝTEČNÉ CHUTI

Když přišla před deseti lety skupina uznávaných potravinářských odborníků s nápadem uspořádat soutěž o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA“, dali se potravináři, kteří se do ní přihlásili, spočítat na prstech obou rukou. Vzhledem k tomu, že šlo o spontánní iniciativu dobrovolných nadšenců bez jakékoliv finanční podpory z veřejných zdrojů, byly i tyto skromné začátky povzbudivé, a hlavně se ukázalo, že má opravdu smysl vyzdvihnout výtečnou chuť jako něco, co kvalitní českou potravinu skutečně korunuje a zabezpečí jí oprávněnou přízeň zákazníků. Od té doby popularita soutěže rok od roku vzrůstá, a to napříč všemi kategoriemi potravin i velikostí jejich výrobců – od nejmenších až po největší. Zájem je už tak veliký, že hodnotitelská komise musela anonymní ochutnávku vzorků rozšířit na celé dva dny a co nevidět bude asi muset přidat i třetí. Dětské porotě, složené z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku VOŠ, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ a žáků ZŠ Londýnská, která uděluje značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA, na to zatím stačí půlden, ovšem pořádně nabitý chuťovými vjemy.

Otevřít 2. tiskovou zprávu k vyhlášení 10. ročníku.

 

Foto: Michal Vokřál

 

Foto: Petr Brodecký


Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s.
tradiční partner soutěže Česká chuťovka.

(Praha 22. 5. 2018) – Hasičská vzájemná pojišťovna a.s. je již tradičním partnerem soutěže Česká chuťovka. V této soutěži jsou oceňováni výrobci kvalitních českých potravin, kteří tímto způsobem propagují sebe a své výrobky.

Soutěž Česká chuťovka je zaměřena na podnikatele a firmy, jejichž činnost a další úspěšný rozvoj si lze jen těžko představit bez kvalitního pojištění. Hasičská vzájemná pojišťovna – ryze česká pojišťovna v rámci své obchodní strategie oslovuje právě tento typ klientů a tím trvale udržuje „českého ducha“ i v oboru pojišťovnictví na českém pojistném trhu. Usnadňuje a pomáhá překonávat svým klientům významnou část nebezpečí, kterým musí podnikatelé čelit.

HVP a.s. pro účastníky 10. ročníku soutěže o značku Česká chuťovka 2018 opět připravila zvýhodněnou nabídku pojištění jak pro soukromé pojištění účastníků soutěže, tak i pro pojištění jejich podnikatelských aktivit. Jako partner soutěže poskytne účastníkům soutěže 20% slevu na pojištění soukromého majetku, odpovědnosti a pojištění úrazu. Pěti nejlépe hodnoceným účastníkům bude poskytnuta 30% sleva na pojištění podnikatelských rizik. Všem účastníkům soutěže při sjednání pojištění u HVP a.s. poskytne v průběhu roku 2018 obchodní slevu 15 % při sjednání pojištění podnikatelských rizik.

Otevřít tiskovou zprávu HVP k vyhlášení 10. ročníku.


Tisková zpráva k vyhlášení 10. ročníku soutěže o značku
Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2018″
a 8. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2018“

ČESKÁ CHUŤOVKA – STABILNÍ MAJÁK KVALITY A VÝTEČNÉ CHUTI

Letošní „osmičkový“ rok je rokem velkých kulatých výročí, ale také jednoho malého, které by ovšem nemělo mezi těmi velkými tak úplně zapadnout – alespoň ne u těch, kdo si rádi pochutnají na výtečných a poctivých potravinách vyrobených u nás. Je tomu totiž právě deset let, co se skupina zdravě naštvaných potravinářských odborníků rozhodla čelit nepřiměřenému tlaku trhu na co nejnižší cenu potravin, kdy i kvůli dravé zahraniční konkurenci zaplavovalo regály obchodů stále víc takového zboží, o jehož chuti a kvalitě se dalo úspěšně pochybovat. Objevilo se dokonce rčení, že se Česká republika stává popelnicí Evropy, a na tomto šprochu bylo tenkrát pravdy rozhodně víc než trochu. I řada domácích výrobců tak byla nucena kvůli nízkému odbytu kvalitních, ale vůči těm „šizeným“ cenově nekonkurenceschopných potravin proti svému přesvědčení zaměňovat tradiční suroviny různými zlevňujícími náhražkami, aby vůbec dokázali „přežít“. Česká chuťovka se tak stala jednou z významných iniciativ „zdola“, snažících se o nápravu situace, a to jak v zájmu českých výrobců, tak i jejich zákazníků, kteří se mnohdy marně pídili zvlášť ve velkých řetězcích po tradičních chutných českých potravinách. Po deseti letech nadšeného úsilí se naštěstí Česká chuťovka může ohlédnout zpět s dobrým pocitem, že se její misi společným úsilím s českými potravináři daří stále lépe naplňovat. Rok od roku se zvyšuje zájem českých výrobců o soutěž, kteří do ní přihlašují i čím dál víc po všech stránkách prvotřídních potravin, takže odborná porota musí své už tak vysoké nároky úměrně tomu dále zvyšovat. V současné době se už značkou ČESKÁ CHUŤOVKA může pyšnit cekem 649 výrobků od 175 českých potravinářů a značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA 114 potravin od 66 výrobců – a to už je určitě slušný výběr pro mlsné jazýčky. Je víc než potěšitelné, že kvalita a výtečná chuť potravin je nezpochybnitelnou hodnotou a součástí stavovské cti narůstajícího počtu českých potravinářů.

Otevřít tiskovou zprávu k vyhlášení 10. ročníku.

 

Foto: Michal Vokřál